Hemma :D

Tjena coolingar ! (: Hihi.

Nu är jag tillbaks. Jag kom hem igår, men jag var väldigt trött & orkade inte skriva, så det blev inget inlägg då.
Jag har inte blivit särskilt brun, mera röd, men det syns inte här i Sverige & det röda fjällar redan så det är inte så kul, haha.

Så, nu kanske ni undrar om min resa ? Jo, den var väldigt bra. Jag såg många djur på safarin ( Tanzania ), allt från noshörningar till geparder. Har inga bilder på djuren än, men det kommer. På Zanznibar var det väldigt fint, vattnet är så HIIIIMLA vackert. Så där sago blått. Vattnet ändrade färg när man bara åkte en bit, det var knall mörk blått, det såg ut som konstgjort vatten, sen fanns det turkos blått osv. Hotellet på Zanzibar var väldigt fint, men inredningen i huset var inte så värst fint. Det var två våningar & AVC ( det heter väl det ? Det som gör det kallare ) funkade bara till ett på natten från typ klockan 6 på kvällen, den var på lite på morgonen också. Det är ju lite konstigt, eftersom man ska ju ha det på natten, för då är man inne ju ? Iaf, hotellet var nästan som ett fängelse, haha,  man fick inte ta med sig vatten / drickor / godis in på hotellet, man fick bara köpa det i minibaren & där var allt så himla dyrt för att vara på Zanzibar. Utanför hotellet så kunde man köpa en läsk ( i glas ) för 5:- ( I sverige kostar det typ 25 - 30, nåt ) & på hotellet kanske det kostade 20 kr, nåt . På kvällen var det alltid äcklig buffé, så man fick inte i sig så mycket. På ett annat ställe på Zanznibar var det mycket mysigare som hette Langi Langi. God mat, shopping, stor sandstrand, högt vatten & varmare ( konstigt nog ) . Vi åkte dit nån dag för våra kompisar som vi lärde känna på safarin bodde där.

Det är inte så kul att skriva om allt när man inte har bilder, så jag kommer skriva mera när jag har bilder.

Men idag shoppade jag :D Med mamma, så lite nya kläder blev det & lite väl dyrt :o Min kofta som mamma köpte till mig kostade bara 909 ( det var rea på den, annars kostade den nåt vid 1 200 ), det är min dyraste kofta hittills.

Men nu är inget mer att skriva, för det är så tråkigt med inlägg utan bilder.


Hoppas alla hade en jätte bra julafton & en bra nyårsafton !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0